Filyn’s Blog

Just another WordPress.com weblog

LiaT + TuLang + ExpEnsivE = SeRiK January 15, 2009

Filed under: Uncategorized — filyn @ 7:52 am

Nk meletup tol aku semalam…..alahai cik aimi oii….meletup kt blog nie jd pe…meletup la kt kedai 2….yelah…da aku de blog nie….lepas kt cni jelah….

Begini ceritanya…..after solat magrib semalam…aku decide nk peg beli makanan tuk diner ku…then…aku peg la tny fiza..housemate aku….then die ckp die da kuar mkn ptg2 td ngan balak die…then aku mls la nk ajk die suh teman aku gak….die ok je….siap tnya aku lagik…’nk suh fiza teman x?’ ktanya….erm…lam hati aku cm nyusahkan jek…lagi pon kesian kt die x cukup tdo n letih2 lg bdn….almaklum la die bru smpi dr N9…peg kursus kt USIM tu…erm….aku pon no wonder lah x dak teman pon….tpkn kalo ade si dia bley gak teman aku…..roomate aku kebetulan x blk lagik…mls aku nk ajk kak nik 2…nnt bnyk songeh lak…aku ni student bkn nye keje lagik…lain lah die tu da keje…bleh la enjoy2….tujuan aku nk kuar beli mknan je….kalo peg ngan die x psl2 kna peg melencong ke lain…aku nie ssh nk berkira ngan org kalo org x berkire ngan aku…2 je kesimpulan yg aku bley bt….x nk cri gaduh ngan org kn…x baik tau..berdosa…..ingat!!! ka ba ra ka ta alif nun……ehehhe…

Pas 2 aku bersiap-siap la nk kuar…..tanpa disedari sape2 penghuni lam umh 2….aku pon keluar lah mencari mkanan….then ku rase cm nk mkn bihun sup ekor kt kdi SUP UTARA ja…..aku pon tanpa berlengah lagi terus peg kdi tu….peg punya peg….smpi kt kdi 2….sup ekor da abis!!! waaa…kempunannya aku….yg ade tulang je….erm…tulang pun tulang lah….maka aku ckp kt mk ck yg jual tu bihun sup tulang satu….

After beli sup tulang tu…aku terasa nk peg Hock Ke Seng ( HKS ) je……nk beli keperluan harian aku….sume da abes..dandan tol la…..time tgh bulan nie la nk abes…..smpi kt HKS tu…aku cepat peg kt bhgn mkanan…terus amk brg yg aku nk….vico 3 in 1….nugget tempura…..susu FerNLife..n air twister….btl ke aku eja nie….terus aku ke kaunter membyr brg2 yg aku amk tu….perut ku da berbunyi nie….lapar nye….x sbr nk mkn sup 2….sesampinye aku kt umh kak nik n kak lin ( 2 2 housemate aku ) pujuk aku kuar mkn…mls la aku nk lyn diorg…td x ckp2 siang2….waduh!!!….aku ckp aku da beli mkanan…then diorg pujuk gak….naik kete kak nik…pas tu aku pon ckp ler….aku kna mkn dulu sup aku tu nnt msk angin perut aku….time 2 jam da kol 9.00….mau kebulur aku x mkn dulu sblm peg…then diorg tunggu aku mkn dulu….

Dlm 9.30 kte org bertolak…kak nik n kak lin decide nk mkn kt Tropix’s Bistro….oh ye..kte org peg ber4….aku..kak lin…kak nik n liyana (roomate aku). erm…..aku ok je peg mn2…..aku da kenyang sebenarnya….tp ble da smpi sana aku tgk menu die cm tringin nk mkn lak…..da lma aku x mkn western food nie….ye ke da lma x mkn….cm x caye je…korg caye x???? aku pon decide nk order lamb chop n fresh oren suam……order la kte org nie…..kte org smpi kt kdi tu lam kol 9.50 kot…kdi tu cantek je hiasan die…tepi pntai lak tu….( Pantai Batu Buruk )…..condition da ok…yg aku nk megamuk n segalanya yg boleh mendatangkn kemarahan la kre nye…..service n quality nye mak aiiii…hancur!!!!!…tu je bley aku ktakn….ase nk blah cm tu je…tp cm kesian lak….punya lma kte org tunggu mknan yg kteorg order….hampeh tol nye kdi….kalo x jga die nye service n quality alamak bankrup-Z terus……da la lmbt…dlm sejam kot tunggu…kol 11 bru dpt…da la lmbt daging lamb chop 2 plk liat nk mampos….mcm getah tayar kete aku je……kejang abis urat2 akunk potong…pas 2 da la bnyk tulang je….x kenyang lansung….da la mahal…x pdn lansung ngan harga..kalo aku g mkn kt SR lagik best n puas ati mahal pon….

Aku ase cm x nk byr je……tp x baik lak kn…aku kn dak baik….quality n service x ok pon mkn jek….terpaksa hbskn….kalo si dia ni mesti da mengamuk gler2…..ehehhehe…siap mkn sume kte org pon peg la membyr kt kaunter….aku x brani nk comment….kak nik n liyana je sound….gler mmg terasa la kalo aku yg jd cashier kt kdi tu…ayt kak nik berbunyi cm nie…kte org mkn “lamb chop tulang”…..liyana lak…”Len kali jga la quality 2 leklok, kalo la dteruskn cm nie org da x dtg”….fuh!!! aku nie senyap je…opss lupe…aku terpaksa pinjam duit kak nik lu coz purse aku tertggl….hehhehhe…..

Then, lepas melantak lamb chop tulang 2…kak nik lak ajk jalan2 kt expo pntai bt buruk 2 sempena kempen pilihanraya yg bkl menjelang nie…x silap aku dis coming saturday…untuk dun bandar KT jek…untuk pengganti arwah Datuk Razali Ismail……PAS @ BN @ PKR @ CALON BEBAS….mn korg ase plg layak…..aku??? no comment la jwbnya…..aiiii melencong bhgn politik lak aku nie….mau kna saman nnt…takoooooootttttttttttttt!!!!….erm….then after peg expo 2…kte org terus blk….sume keletihan da….k lah smpi cni je lah dulu entry aku kali nie….meh kte lyn gmbr sat no….

my order*lamb chop tulang* tulang tu aku tmbh sdiri kt menu....

my order*lamb chop tulang* tulang tu aku tmbh sdiri kt menu....

 

2 Responses to “LiaT + TuLang + ExpEnsivE = SeRiK”

  1. angloko Says:

    Pembetulan hokey…
    bkn dun bandar…
    parlimen KT la…
    hihihi…. saje nk kacau…
    len kali lempar je garfu kt tuan kedai tu…
    cam ala2 lontar jamrah tu….
    huhuhu…;p

  2. feylar Says:

    Aimi Liyana..!!!Missss uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu ❤ ❤ ❤


Leave a comment